پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4715
-
الف
+

معرفی برگزیدگان بخش «جلوه‌گاه امید»

برگزیدگان بخش «جلوه‌گاه امید» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مراسم اختتامیه بخش «جلوه‌گاه امید» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عصر روز یکشنبه سوم شهریور در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا تابش با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره گفت: سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شب عید سعید غدیر با حضور شاد و پرنشاط بچه‌های عزیز اصفهانی و مردم خوب این شهر افتتاح شد و ما تا فردا که روز اختتامیه است، شاهد اکران بیش از ۱۸۰ فیلم هستیم.

وی ادامه داد: امسال شور و نشاط کودکانه جشنواره با حمایت‌های سازمان سینمایی، انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمایی فارابی در همه کشور احساس شد و در ۱۴۶ نقطه ایران نمایش فیلم برای کودکان مناطق محروم و سیل‌زده داشتیم. سینما، هنری متکثر است و به خصوص برای حمایت از سینمای کودک و نوجوان نیازمند یک عزم ملی هستیم. امروز نهادها و ارگان‌های مختلف جوایز خود را به فیلم‌های منتخب خود در بخش جلوه‌گاه امید اهدا خواهند کرد. ما در بنیاد سینمایی فارابی و سایر موسسات آمادگی داریم تا تمام تلاش خود را در مسیر تولید فیلم‌های ارزشمند برای سینمای کودک و نوجوان به کار بگیریم، امیدوارم که روز به روز شاهد رشد و پیشرفت این حوزه باشیم.

سپس نماینده اداره کل بهزیستی روی صحنه حضور پیدا کرد و جایزه ویژه این سازمان را به حمیدرضا قطبی، کارگردان فیلم «قطار آن شب» اهدا کرد.

حمیدرضا قطبی پس از دریافت جایزه گفت: ما تلاش کردیم در این فیلم محیط زیست را هم در نظر بگیریم و خوشبختانه بچه‌های حاضر در فیلم فکر می‌کردند که می‌توانند در حوزه محیط زیست هم موثر باشند.

در ادامه مراسم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جایزه نقدی و لوح سپاس خود را در این بخش به بابک نبی‌زاده، کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» اهدا کرد.

در بخش دیگری از مراسم اهدای جوایز بخش جلوه‌گاه امید، صحنه‌هایی از فیلم‌ها و سریال خاطره‌انگیز سینمای کودک از جمله «قصه‌های مجید»، «کیسه برنج» و «باشو غریبه کوچک» با بازی بازیگران نوجوان اجرا شد.

سپس نماینده شهرداری تهران، برگزیدگان جایزه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد: مصطفی نظری‌زاده، کارگردان فیلم «هشتگ دوچرخه‌باز»، حامد بامروت‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم «منطقه پروازممنوع»، حسن اکلیلی، بازیگر «هشتگ دوچرخه‌باز»، محمد آزادی، بازیگر فیلم «اقیانوس پشت پنجره» و مرتضی حسینی، بازیگر سریال «قصه‌های مجید» و فیلم «سوم‌شخص غایب».

حسن اکلیلی پس از دریافت جایزه گفت: ممنونم که از ما تقدیر کردید، اما دوچرخه دیگر از سن ما گذشته است و باید ویلچری برای ما در نظر بگیرند، اما باز هم از تمامی مسئولان تشکر می‌کنم.

جوایز این بخش شامل لوح تقدیر، جایزه نقدی و یک دستگاه دوچرخه بود.

در ادامه مراسم موسیقی متن و آهنگ‌های برخی از فیلم‌ها و کارتون‌های خاطره‌ساز کودکان از جمله «بابا لنگ‌دراز»، «بیست و یک روز بعد»، «خواهران غریب»، «خونه مادربزرگه» و … به صورت زنده اجرا شد.

سپس افشین هاشمی روی صحنه حاضر شد و جایزه انجمن علمی عرفان اسلامی ایران را به مهدی جعفری، کارگردان فیلم سینمایی «بیست و سه نفر» اهدا کرد.

همچنین جهانبخش سلطانی بازیگر پیشکسوت اصفهانی نیز برگزیدگان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را به این شرح اعلام کرد:

در بخش سینمایی مهدی جعفری کارگردان فیلم «بیست و سه نفر» و امیر داسارگر کارگردان فیلم «منطقه پروازممنوع» برگزیده شدند و در بخش فیلم کوتاه نیز جواد حکمی، کارگردان فیلم «امیر» جایزه را به خود اختصاص داد.

در ادامه نوبت به انجمن تخصصی کودک و رسانه رسید و برای اهدای این جایزه، محمدعلی سلطان‌زاده تهیه‌کننده فیلم «ناخدا خورشید» روی صحنه حضور پیدا کرد و برگزیدگان این نهاد را به شرح زیر اعلام کرد: مرتضی آسمانی، کارگردان فیلم «سرخابی»، شیوا ممتحن، کارگردان انیمیشن «فرفره».

در بخش دیگر این مراسم، جایزه موسسه هنری آرت‌پورت برگزیدگان خود را به این شرح معرفی کرد:

اهدای جایزه ویژه بخش بین‌الملل و لوح سپاس در بخش فیلم کوتاه به لیدا فضلی تهیه‌کننده «این سو و آن سو»

اهدای جایزه ویژه در بخش فیلم بلند به مهدی جعفری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «بیست و سه نفر»

سپس نوبت به انجمن فیلم کوتاه ایران رسید و این انجمن جایزه‌اش را به عباس جلیلی‌یکتا کارگردان فیلم کوتاه «پسر دریا» اهدا کرد.

در بخش دیگر مراسم، نوبت به اهدای جایزه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری رسید و حبیب ایل‌بیگی برگزیدگان را به این شرح معرفی کرد: حمیدرضا قطبی، کارگردان فیلم سینمایی «قطار آن شب» و بابک نبی‌زاده، کارگردان فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره».

در بخش پایانی مراسم قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان ضمن خیر مقدم به حاضران، دست‌اندرکاران و مهمانان جشنواره امسال گفت: من در این چند روز فرصت نکردم در تمامی برنامه‌ها شرکت کنم، اما یک فیلم را دیدم و به دوستان فعال در ستاد جشنواره هم سری زدم. اما در این لحظاتی که در مراسم حضور داشتم با تماشای برنامه‌ها یاد خاطرات خوش دوران کودکی خود افتادم و دیدم که چقدر جشنواره می‎تواند اثربخش باشد. امیدوارم با استفاده از تجربیاتی که هر سال بهتر از سال قبل می‌شود بتوانیم خاطرات خوبی برای کودکان ایران بسازیم و برای آینده بهترشان تلاش کنیم.

در پایان مراسم اختتامیه بخش جلوه‌گاه امید سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، چهره‌های حاضر در مراسم عکسی به رسم یادبود گرفتند.

ه خ/م گ

نظر شما
ارسال نظر